یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

راهنماي انتخاب كمربند مردانه مناسب

وب تخصصي آموزش چرم دست دوز ، آموزش چرم دوزي كيف پول ، آموزش چرم دوزي ،آموزش ساخت

راهنماي انتخاب كمربند مردانه مناسب

۸,۴۳۶ بازديد

راهنماي انتخاب كمربند مردانه مناسب

اگر شما هم در انتخاب كمربند مناسب براي لباس‌تان مشكل داريد، خواندن اين راهنماي كوچك را به‌ شما توصيه مي‌كنيم ...

1 رسمي مي‌خواهيد يا غيررسمي؟

به طور كلي كمربندها به دو نوع معمولي و رسمي تقسيم مي‌شوند. با يك حساب سرانگشتي مي‌توانيد اين دو نوع كمربند را از هم تشخيص دهيد. اگر كمربند به پهناي انگشت شست شما بود، معلوم مي‌شود كه كمربند مخصوص لباس‌هاي رسمي است . هر كمربندي كه از اين اندازه پهن‌تر باشد نوع معمولي است و به درد لباس‌هاي رسمي نمي‌خورد. اگر نتوانستيد با كمك اين راهنمايي كمربندها را به خوبي از هم تشخيص دهيد، بايد بدانيد كه از ظاهر كمربند نيز مي‌توانيد پي به نوع آن ببريد. كمربندهاي اسپرت معمولا رنگ‌هايي براق دارند، در صورتي كه كمربندهاي رسمي رنگ و بافت‌هايي صاف و مات دارند. خوب است كه حداقل يكي از هر نوع را در كمد لباس‌هايتان داشته باشيد

2 چه رنگي بهتر است؟

انتخاب رنگ كمربند كاري بسيار ساده است چون فقط سه رنگ اصلي براي آن وجود دارد: مشكي، قهوه‌اي روشن(عسلي) و قهوه‌اي سوخته. خوب است كه از هر سه رنگ هم كمربند اسپرت داشته باشيد و هم كمربند رسمي اما اگر در توانايي شما نبود، مي‌توانيد كمربند اسپرت خود را به رنگ قهوه‌اي عسلي يا قهوه‌اي سوخته و كمربند لباس‌هاي رسمي خود را به رنگ مشكي انتخاب كنيد. كمربند رنگ‌هاي روشن براي نوجوانان و جوانان بسيار مناسب است اما براي افراد مسن‌تر زياد جالب به نظر نمي‌رسد .


3 چرم كمربند، انواع و اقسام دارد

تشخيص جنس كمربند كمي مشكل است اما به طور معمول كمربندها از سه نوع چرم ساخته مي‌شوند :

• چرم گاوي:اكثرا  كمربندهايي كه در فروشگاه‌هاي معتبر ديده مي‌شود، انواع مختلفي از چرم گاوي است. فكر نكنيد زياد بودن آنها نشان‌دهنده عدم مرغوبيت آنهاست. برعكس چرم گاوي  هم براي كمربندهاي صاف و براق رسمي و هم كمربندهاي پهن و كلفت اسپرت بسيار عالي و از دوام و عمر زيادي برخوردار است .

• چرم شترمرغ: نوع ديگر چرم كمربند، چرم شترمرغ است. از آنجا كه ساخت اين نوع كمربند بسيار دشوار است، حداقل چند صدهزار تومان قيمت دارد،اما به دليل نوع چرمش اندك طرفداران خاص خود را دارد .

• چرم سوسمار: مي‌توان گفت اين نوع كمربند گران‌ترين نوع است. قيمت كمربند ساخته شده از چرم سوسمار و همنوعان آن يعني چرم تمساح و كروكوديل، حداقل تا 800 هزار تومان هم مي‌رسد. ظاهر اين چرم بسيار زيبا  است و البته توليد آن نيز در سال به هزار عدد هم نمي‌رسد .


4 به سايز و قيمت فكر كنيد

روي هر كمربند برچسبي دارد كه سايز آن نوشته شده است. كمربند را دور كمرتان بگيريد و با دو سوراخ وسطي آن متناسب كنيد . كمربند هميشه بايد به عنوان لوازم فرعي كمر لباس‌تان باشد، نه مهم‌ترين جزء لباس‌تان . پس با اينكه دوست داريد چشم ديگران را با برق كمربند چرم  خود خيره كنيد، دنبال كمربندهايي نرويد كه قيمتش از كفش يا  از كت و شلوارتان نيز گران‌تر باشد .

5 طرز ست كردن كمربند با لباس

ساده‌ترين روش براي ست كردن كمربند با لباس اين است كه رنگ كمربند بايد همواره با رنگ كفش‌ها يكي باشد. كمربندهاي عادي و اسپرت، دست شما را در اين زمينه بازتر مي‌گذارد. كمربندتان چه سياه باشد، چه قهوه‌اي روشن و چه قهوه‌اي سوخته، به خوبي با جين و كفش كتاني جور درمي‌آيد، مگر اينكه بخواهيد چكمه پايتان كنيد چون در اين حالت انتخاب كمربند كمي مشكل مي‌شود. تقريبا همه چكمه‌ها، بدون توجه به قيمت آن، جزء كفش‌هاي اسپرت و عادي به حساب مي‌آيند اما از آنجا كه از چرم ساخته شده‌اند، بايد از قانون لباس‌هاي رسمي براي انتخاب كمربند استفاده كنيد و رنگ كمربند بايد حتما با رنگ چكمه‌ها جور باشد. حواستان به اندازه سگك يا قلاب كمربند هم باشد. هرچه سگك بزرگ‌تر باشد، كمربند اسپرت‌تر است. قلاب‌هاي كوچك و صاف مخصوص لباس‌هاي رسمي هستند .


6 روش نگهداري از كمربند

كمربندها بايد هميشه به صورت عمودي و دور از نور آفتاب آويزان شوند تا چرم آنها خشك و خراب نشود. اكثر مردها عادت دارند كه كمربندهاي خود را روي شلوار نگاه داشته و جداگانه آويزان نمي‌كنند اما خوب است بدانيد كه نگهداري كمربند به مدت طولاني در اين شرايط، چرم آن را خم كرده و ظاهر آن را از بين مي‌برد. خوب است كه محلي جداگانه براي آويزان كردن كمربندها در كمد لباس‌تان داشته باشيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.