شنبه ۱۴ مرداد ۰۲

آموزش دوخت و الگوي كيف چرمي ديواره‌دار

وب تخصصي آموزش چرم دست دوز ، آموزش چرم دوزي كيف پول ، آموزش چرم دوزي ،آموزش ساخت

آموزش دوخت و الگوي كيف چرمي ديواره‌دار

۱۳,۶۶۱ بازديد

آموزش دوخت و الگوي كيف چرمي ديواره‌دار

براي الگوي اصلي كيف يك مستطيل 28 در 19برش ميزنيم.بخشي از اين الگو روي در ميآيد.در صورتي كه بخواهيم  به شكلهاي دلخواه مدل داده و در صورت نياز  آستركشي و اماده ميكنيم ولي قسمت پايين را نميچسبانيم تا بعد از دكمه زدن آن را چسبانده و لبه‌دوزي ميكنيم.

الگوي شماره 2 يك مستطيل 19 در 8 سانت زا از چرم برش ميزنيم كه در صورتي كه الگوي شماره 1 مدل دار بود لارم است الگوي شماره ي 2 هم متناسب با بالاي الگوي شماره 1 باشد.

لازم به ذكر است با توجه به اينكه عرض اين الگو هشت سانت است فاصله برشهاي جاي كارت و عكس از لبه بهتر است 1 سانت و فاصله هر دو برش جاي كارت 1/5 سانت باشد .براي نصب دكمه آهنربايي هم وسط 19 سانت را مشخص كرده دو سانت به داخل رفته و جاي دكمه را مشخص كرده و دكمه را نصب ميكنيم اين الگو را هم پس از چسباندن طلق و آستر كشي آماده ميكنيم.

الگوي شماره 3 مستطيلي به ابعاد 19 در 3 سانت است كه از چرم برش ميزنيم و به لبه‌ي بالايي آستري به ابعاد 19 در 9 مي‌چسبانيم و لبه دوزي ميكنيم با توجه به اينكه عرض اين نوار 3 سانت است براي اينكه در اثر استفاده باز نشه بهتره لبه پايين را هم دوخت ساده بزنيم.

ابن تكه‌ي آماده شده رو زير الگوي شماره 2 قرار داده به طوري كه يك سانت آن از زير الگوي 2 بيرون باشه.

الگوي شماره 4 يك مستطيل به ابعاد 18در 6 سانتيمتر را برش ميزنيم بعد وسط آن را پيدا كرده از دو طرف 1/5سانت داخل شده و از نقطه‌ي مورد نظر 3 ميليمتر بالا و 3 ميليمتر پايين آمده ( در مجموع 6 ميليمتر) يك مستطيل به دست ميآيد كه آن را برش زده و جدا كرده و زيپ را در اين قسمت مي‌چسبانيم (دوخت نميكنيم).

الگوي شماره 5 : براي اين الگو يك مربع 18 در18 سانت از آستر برش زده وسط آن را پيدا كردده و مانند الگوي شماره‌ي 4 جاي زيپ را روي آن هم برش ميزنيم.

تيكه‌ي شماره 4 را روي تيكه‌ي شماره 5 قرار داده ظوري كه دندانه‌هاي زيپ از پشت معلوم بوده ميچسبانيم و دور زيپ را ميدوزيم.

دورتادور الگوي شماره 5 را چسب زده و از روي خط زيپ تا زده اجازه ميدهيم كاملا بچسبد كه در اين حالت كيسه جيب آماده است .

لبه پايين را هم با دست يا چرخ خياطي ميدوزيم.

الگوي شماره 6: دو عدد مستطيل 19 در 3 سانت از چرم برش زده و آماده ميكنيم.سپس از آستر يك مستطيل 19 در18(الگوي شماره 7 ) برش ميزنيم.

يك عدد از الگوي شماره 6 را روي الگوي شماره 7 در قسمت بالا قرار داده مي‌چسبانيم لبه‌ي بالاي الگوي 6 را لبه دوزي كرده و قسمت پايين آن را با دوخت ساده به آستر ميدوزيم.

سپس آستر را وارونه كرده دومين الگوي شماره 6 را روي قسمت پايين آستر چسبانده و مثل تكه‌ي قبلي پايين آن را لبه دوزي و بالاي آن زا دوخت ساده ميزنيم.

الگوي شماره 8:دو عدد الگوي شماره 8 كه مربع مستطيلي به ابعاد 9 در 8 ميباشد و ديواره‌هاي كيف هستند برش ميزنيم.اين ديواره‌ها بايد از چرم نازك باشد.

وسط الگوي شماره 8 را پيدا ميكنيم از قسمت 8 سانتي و خط عمودي ميكشيم و اين خط را چسب زده ، تا ميكنيم.

الگوي آماده شماه‌ي 4 و5 كه كيسه ي جيب است را بين خط تاي دو تكه شماره 8 قرار ميدهيم و با چسب ميچسبانيم سپس دو طرف آن را روي خط تا،  ميدوزيم تا محكم شود.

(تصوير الف)

آموزش چرم دوزي | چرم دست دوز | كيف پول

تكه‌هاي شماره‌ي 8 را مطابق شكل تا زده و چسب ميزنيم. بعد دو لبه‌ي چسب زده را از داخل به نكه‌هاي شماره‌ي 6 و 7 مي‌چسبانيم .  (تصوير ب )

  بعد تكه‌ها را مطابق تصوير پ روي هم قرار داده جاي دكمه‌ها را روي الگوي 1 معلوم كرده لبه‌ي پايين آن را لبه‌دوزي ميكنيم و مطابق شكل چسبانده و دورتا دور كيف را ميدوزيم.

در نهايت كيف باز شده به اين صورت ميباشد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.